Fandom

Filme de Crăciun Wiki

Poveste de Crăciun (film)

403pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Pentru alte sensuri, vedeți Poveste de Crăciun (dezambiguizare).
250px
Regizor: Bob Clark
Scenarist: Jean Shepherd
Leigh Brown
Bob Clark
Durata: 93 de minute
Distribuitor: Metro-Goldwyn-Mayer
ChristmasStoryPoster.jpg

Poveste de Crăciun (engleză: A Christmas Story) este un film de comedie american de Crăciun. Se bazează pe povestirile și anecdotele semi-fictive ale autorului și povestitorului Jean Shepherd (din cartea sa In God We Trust, All Others Pay Cash) cu unele elemente inspirate din Wanda Hickey's Night of Golden Memories. Este regizat de Bob Clark. A devenit un film clasic de vacanță și este prezentat de mai multe ori la televiziune în timpul sezonului de Crăciun pe rețea TBS, de cele mai multe ori într-un maraton TV de 24 de ore.

În 2012, a fost selectat pentru a fi inclus în Registrul Național de Film de către Biblioteca Congresului fiind considerat "important cultural, istoric sau estetic".[1]

PrezentareEdit

Având nouă ani, Ralphie Parker este un băiat care vrea un singur lucru de Crăciun: o pușcă cu aer comprimat Red Ryder. Dorința lui Ralphie este respinsă de mama sa, de învățătoarea sa, domnișoara Shields, și chiar de vânzătorul de la magazin, toți avertizându-l că: "își va scoate ochii cu ea".

Dimineața de Crăciun sosește și Ralphie se „scufundă” în cadourile sale. În cele din urmă, Ralphie este dezamăgit că nu a primit lucrul pe care și-l dorea cel mai mult. După ce se pare că toate cadourile au fost deschise, tatăl Ralphie, care este denumit pe parcursul filmului ca "Bătrânul", îl sfătuiește pe Ralphie să se uite la un ultim cadou pe care l-a ascuns. Ralphie îl deschide și descoperă pușca Red Ryder mult visată.

Ralphie iese cu arma afară și trage într-o țintă cocoțată pe un semn metalic aflat în curtea din spate. Cu toate acestea, cartușul BB ricoșează înapoi și îi sparge ochelarii lui Ralphie. În timp ce-i caută, crezând că împușcătura l-a orbit, Ralphie calcă pe ochelari și-i sparge. Pentru a ascunde această faptă, Ralphie îi spune mamei sale că un sloi de gheață este cel responsabil pentru accident. Mama sa, care n-a văzut ce s-a întâmplat în realitate, îl crede.

Filmul se încheie cu Ralphie culcat în pat în noaptea de Crăciun având arma cu el. Vocea lui Ralphie adult afirmă pe fundal că acest lucru a fost cel mai frumos cadou pe care l-a primit sau îl va primi vreodată.

DistribuțieEdit

În comentariile de pe DVD-ul filmului,[2] regizorul Bob Clark menționează că Jack Nicholson a fost luat în calcul pentru rolul The Old Man; Clark își exprimă recunoștința că în cele din urmă a fost ales Darren McGavin, cel care a mai apărut în alte filme ale lui Clark.

Coloană sonorăEdit

<td class="navigation-only" colspan="3" style="border-top: 2px
  1. gainsboro solid; font-size: 80%; background:
  2. f9f9f9; text-align: right;">modifică Consultați documentația formatului</td>
A Christmas Story
Copertă nedisponibilă
Coloană sonoră de artiști diferiți
Lansare 10 noiembrie 2009
Înregistrare 1983
Gen Muzică instrumentală, de sărbători
Casă de discuri Rhino Records
Format:Album ratings

În 2009 Rhino Records a lansat un album pe CD cu coloana sonoră a acestui film. Nu conține dialoguri vorbite în film, doar piesele originale ale coloanei sonore interpretate de Carl Zittrer și Paul Zaza, o versiune a "Silent Night" de Mormon Tabernacle Choir și muzică din secvența ștearsă Flash Gordon. Lista de piese este următoarea:

  1. "Bob's Major Award" (melodia titulară)
  2. "Jogging to School"
  3. "Black Bart Bites the Dust"
  4. "Meeting of the Minds"
  5. "And They're Off!"
  6. "Truth or (Triple Dog) Dare"
  7. "Jingle Bells"
  8. "He Had Yellow Eyes"
  9. "A Chip Off the Old Block"
  10. "When Things Seem Hopeless..."
  11. "Feet, Do Your Stuff!"
  12. "Ralphie's Brilliant Idea"
  13. "Ming the Merciless"
  14. "Don't Look Back"
  15. "Sleigh Bells"
  16. "Ralphie's Revenge & the "F" Word"
  17. "Joy to the World & Silent Night"
  18. "The Bumpus Hounds Make Their Rounds"
  19. "Glorious, Beautiful Christmas" (melodia de final)
  20. "Silent Night" - Mormon Tabernacle Choir

Vezi șiEdit

Referințe și noteEdit

Legături externeEdit

Format:Bob Clark Format:A Christmas Story

Also on Fandom

Random Wiki