Fandom

Filme de Crăciun Wiki

Internet Movie Database

403pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

IMDb logo.png

Internet Movie Database (IMDb) este o bază de date pe internet, cu informații despre filme, cineaști și jocuri video, cu pagini detaliate și structurate despre fiecare.

Statistici Edit

În iunie 2009, IMDb avea pagini despre 1.441.233 de titluri și 3.017.564 de personalități [1]

Istorie Edit

  • 1989 Această bază de date a început în 1989 prin structurarea listelor din rec.arts.movies de pe usenet. După crearea bazei de date inițiale a fost oferit un mecanism prin care utilizatorii puteau să dea filmelor note de la 1 la 10.
  • 1990 a fost adăugat un motor de căutare pentru titluri și personalități.
  • 1991-1993 baza de date a fost lărgită, și s-au adăugat pagini pentru biografii, întrebări, rezumate. În 1993 baza de date a fost mutată de pe usenet pe internet.
  • 1996 proiectul s-a dovedit prea mare pentru a fi susținut doar din donații, în consecință IMDb devine Internet Movie Database Inc., o firmă comercială înregistrată în Marea Britanie, al cărui promotor, Col Needham, devine proprietar.
  • 1999 IMDb este achiziționată de Amazon.com, devenind astfel o filială a companiei Amazon, cu legături pentru fiecare film la paginile de vânzare de DVDuri și casete video pe situl Amazon.com, precum și siturile Amazon locale (Amazon.De, Amazon.Fr, etc.)
  • 2002 Este adăugat un serviciu pe bază de abonament, IMDb Pro, adresat producătorilor și celor care lucrează în industria de film, cu servicii de publicitate integrate în IMDb.

Note Edit

  1. Statistici

Vezi șiEdit

Legături externe Edit

Also on Fandom

Random Wiki