Fandom

Filme de Crăciun Wiki

Crăciun în Connecticut

403pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Christmas in Connecticut.jpg
Regizor: Peter Godfrey
Scenariu: Lionel Houser, Adele Comandini, Aileen Hamilton
După o povestire de:
Premiera: 1945
Durată: 102 minute
Gen: film de Crăciun
Producător: William Jacobs
Distribuție: Barbara Stanwyck, Sydney Greenstreet
Țara: Statele Unite
Limba originală: engleză
Buget:  ? milioane $
Încasări:  ? milioane $
A nu se confunda cu Christmas in Connecticut (film din 1992)

Crăciun în Connecticut (titlu original: Christmas in Connecticut) este un film de Crăciun american din 1945 regizat de Peter Godfrey. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Barbara Stanwyck, Sydney Greenstreet.

ChristmasInConnecticut.jpg

Afișul filmului

PrezentareEdit

Elizabeth Lane (Barbara Stanwyck) este o scriitoare nemăritată care trăiește în New York, dar ale cărei articole sunt despre gătit și despre ferma ei din Connecticut și despre familia ei formată dintr-un soț și un copil - toată povestea fiind inventată. Articolele sale sunt admirate de gospodinele din întreaga țară. Editorul ei, Alexander Yardley (Sydney Greenstreet), nu știe de această șaradă și insistă asupra faptului ca Elizabeth să găzduiască la cina de Crăciun la ferma ei pe eroul de război Jefferson Jones (Dennis Morgan). Acesta a fost internat într-un spital militar după ce a rătăcit flămând pe mare mai multe zile. Jefferson a citit toate rețetele publicate de Elizabeth și este foarte mândru de ea, astfel încât sora sa medicală scrie o scrisoare către editor. În acest fel, Yardley l-a invitat la ferma din Connecticut. Elizabeth trebuie să facă ceva pentru a nu fi concediată împreună cu șeful ei direct, Dudley Beecham (Robert Shayne), cel care a mușamalizat de-a lungul timpului toată povestea ei inventată. În disperare de cauză, Elizabeth este de acord să se căsătorească cu prietenul ei, arhitectul John Sloan (Reginald Gardiner), care are o fermă în Connecticut, chiar dacă nu este îndrăgostită de el. Ea cere ajutorul prietenului ei, bucătarul și patronul de restaurant Felix Bassenak (S.Z. Sakall), cel care i-a oferit diverse rețete pentru articolele sale.

La ferma pitorească din Connecticut a lui Sloan, în Ajunul Crăciunului, Elizabeth se întâlnește cu Nora (Una O'Connor), servitoarea, și cu copilul unui vecin despre care se vor preface că este copilul lor. Elizabeth și John intenționează să fie căsătoriți imediat de către judecătorul Crothers (Dick Elliott), dar ceremonia este întreruptă atunci când sosește Jefferson și Elizabeth se îndrăgostește de el la prima vedere. Jefferson, spre deosebire de Elizabeth, știe să facă baie copilului după ce a făcut acest lucru de multe ori pentru copiii surorii sale. După ce fac copilului o baie și după cină, Elizabeth și Jefferson stau împreună în hambar. Ei se îndrăgostesc unul de celălalt, dar Jefferson are rețineri deoarece crede că Elisabeta este căsătorită și are un copil.

Judecătorul se reîntoarce în dimineața de Crăciun, dar ceremonia este amânată pentru a doua oară când un alt copil din vecini este prezentat în locul celui din ziua precedentă: mai ales că acum este băiețel, iar copilul din ziua precedentă era fetiță. Toată lumea este alarmată atunci când Felix susține că băiețelul i-a înghițit ceasul. După ce judecătorul pleacă acasă din nou, Felix îi spune Elizabetei că a mințit în legătură cu ceasul său pentru a opri nunta. În timp ce participă cu toții la primărie la un dans local, adevărata mamă a copilului se duce la fermă ca să-și ia copilul. Yardley o vede când iese din casă și presupune că cineva a răpit copilul. El cheamă poliția statală și presa. Elizabeth și Jones își petrec noaptea în închisoare, după ce sunt acuzați din greșeală că ar fi furat calul și trăsura unui vecin. Cei doi se întorc la fermă mai devreme în dimineața următoare. Yardley o ceartă pe Elizabeth pentru că a umblat toată noaptea și o acuză că-și neglijează copilul. Elizabeth îi spune adevărul și furios Yardley o concediază.

Logodnica lui Jefferson, Mary Lee, sosește pe neașteptate. Demoralizată, Elizabeth se retrage ca să-și facă bagajele și să părăsească ferma. Felix află că Mary Lee s-a căsătorit deja cu altcineva și că logodna nu mai e valabilă. El îl ademenește pe Yardley în bucătărie cu miros de rinichi gătit. Felix inventează o poveste despre încercările unei reviste concurente de a-o angaja pe Elizabeth, iar Yardley decide s-o reangajeze și să-i dubleze salariul. Felix îi spune lui Jones că este liber și se poate angaja într-o relație cu Elizabeth. Încercarea Elizabetei de a-și face bagajele este întreruptă mai întâi de Yardley și apoi de Jones. După ce-l ceartă că este un mitocan care face curte femeilor căsătorite, Jefferson îi dezvăluie tot adevărul. Cei doi se sărută și plănuiesc să se căsătorească.

DistribuțieEdit

Adaptare pentru radio Edit

Christmas in Connecticut a fost prezentat în cadrul emisiunii Stars in the Air la 20 martie 1952. În adaptarea de 30 de minute au apărut vedetele Gordon MacRae și Phyllis Thaxter.[1]

NoteEdit

  1. Kirby, Walter (Eroare de expresie: caracter de punctuație „[” necunoscut). „Better Radio Programs for the Week”. The Decatur Daily Review. p. 44. http://www.newspapers.com/clip/2470060/the_decatur_daily_review/. Accesat la 23 mai 2015.  Format:Open access

Legături externeEdit

Also on Fandom

Random Wiki