Fandom

Filme de Crăciun Wiki

Biblioteca Congresului Statelor Unite ale Americii

403pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Biblioteca Congresului Statelor Unite ale Americii, conform originalului, The Library of Congress of the United States of America, cunoscută sub forma prescurtată adesea folosită de The Library of Congress, sau doar Library of Congress, este biblioteca publică cea mai mare și importantă a Uniunii, fiind de fapt biblioteca națională a Statelor Unite ale Americii. Situată în trei clădiri în Washington, D.C., Library of Congress este simultan și cea mai mare bibliotecă a lumii după numărul de rafturi, numărul de cărți și numărul de obiecte aflate în colecția sa. Aceasta conține mai mult de 30 de milioane de cărți și alte materiale tipărite în peste 470 de limbi, mai mult de 61 de milioane de manuscrise, cele mai rare colecții de cărți din America de Nord, inclusiv forma nefinisată a Declarației de Independență, una din cele patru copii existe în toată lumea a Bibliei lui Gutenberg, peste 1 milion de ediții ale ziarelor din toată lumea din ultimele trei secole, peste 6.000 de benzi desenate, filme, 4.8 milioane de hărți, 2.7 milioane de îngeristrări, peste 13.7 milioane de poze și imagini, inclusiv desene arhitecturale și piese de artă, Betts Stradivarius și Cassavetti Stradivarius. Actualul director al bibliotecii este James H. Bullington, care are titlul oficial de Librarian of Congress, cel de-al treisprezecelea director al Bibliotecii Congresului de la ființarea sa.

Also on Fandom

Random Wiki